Bemanningsplanlegging med optimering og maskinlæring hos Squeeze
14:40 - 15:10
Edda.ai og Twoday vil presentere hvordan de har bistått massasjekjeden Squeeze med å effektivisere ansattes tid med hele 35 %.
Systemet som er utviklet tar i bruk maskinlæring for å predikere etterspørsel, som siden brukes i en optimeringsmodell for å foreslå optimal bemanning. De som håndterer bemanningen hos Squeeze har tilgang til et brukergrensesnitt der de kan endre på selve optimeringsmodellen, hvilket gjør systemet svært fleksibelt ved å indirekte la de være med på justere hvordan bemanningsforslagene blir seende ut.
Squeeze har gått fra å være en start-up i rask vekst siden oppstarten i 2022, til i dag å være et lønnsomt, datadrevet selskap.
Remi Morken, CEO i Edda.ai og Tomas Spangelo, AI-spesialist i twoday, vil vise den datadrevne reisen til Squeeze, hvordan optimeringsmetoder og maskinlæring hjelper dem med å oppnå positive resultater og ikke minst hvordan dette kan overføres til andre virksomheter og bransjer.